Mærkevareproducenterne er i konstant bevægelse og forsøger at vise vejen ved at opdyrke nye markedsmuligheder. Private label har også været præget af en markant udvikling. Tidligere blev private label primært brugt til at markedsføre low-end produkter, men i dag markedsfører mange detailkæder private labels på alle prisniveauer, og de optager til stadighed mere hyldeplads i butikkerne.
Innovation og produktudvikling er kritiske faktorer for FMCG-virksomheder. I dag gennemføres innovation ofte i tæt samarbejde med forbrugerne, der bidrager med deres erfaringer og holdninger. På den måde kan virksomhederne holde sig ajour med forbrugernes stigende krav.
Den innovative kraft skal komme fra organisationen og ved at have medarbejdere, som har fingeren på pulsen. Det stærkeste hold vinder i det lange løb. Derfor er tiltrækning og fastholdelse af velkvalificerede medarbejdere formentlig den mest kritiske udfordring for enhver FMCG-virksomhed i dag.
Velkvalificerede og topmotiverede medarbejdere på alle niveauer er fortsat en afgørende faktor for at opnå konkurrencefordele. Vi hjælper med at opnå denne fordel gennem identifikation, vurdering og rekruttering af dygtige FMCG-fagfolk med succesfuld historik.
Vores konsulenter har gennemført et betydeligt antal rekrutteringer til danske FMCG-virksomheder – fra store veletablerede virksomheder med internationalt fokus til mere nicheprægede virksomheder.
Vi har indgående erfaring med FMCG-sektoren, og vores ekspertise omfatter alle funktionsområder fra fagdirektører og generelle lederstillinger til specialister og mellemledere inden for salg og marketing, indkøb, produktudvikling, produktion, kvalitet, supply chain og økonomi.
Kontakt os i dag og få hjælp til FMCG-rekruttering.