KEN STORKØKKEN – Salgschef – stærk strategisk og kommerciel profil


Søg stillingen

Kunne du tænke dig at stå i spidsen for et forretningsområde med produkt-/løsningssalg, rådgivning og et stærkt servicekoncept?

Kan du drive den kommercielle og organisatoriske udvikling for en veletableret og velrenommeret virksomhed? Og er du tilmed en stærk leder med gode værdier?

… så kan stillingen, som salgschef for KEN STORKØKKEN, muligvis være det helt rigtige for dig?

Velkommen til KEN STORKØKKEN

Virksomheden er totalleverandør af isenkram, maskiner og inventar til storkøkkener, restauranter og kantiner i hele Danmark. Grundet virksomhedens mangeårige erfaring og deres kompetencer, tilbyder KEN STORKØKKEN grundig og individuel rådgivning, der netop er baseret på virksomhedens ekspertise samt produktsortiment i topkvalitet.  

Stillingen er særdeles spændende og udfordrende grundet virksomhedens markedsledende position og fokus på fortsat at være branchens foretrukne leverandør. 

Du bliver en del af en stærk virksomhedskultur baseret på værdier som ansvarlighed, troværdighed, teamwork og købmandskab. Du vil således blive en del af en virksomhed kendetegnet af et uformelt arbejdsmiljø med et stærkt sammenhold og med korte beslutningsprocesser. 

Din nye hverdag

Med reference til den adm. direktør bliver du ansvarlig for en større tre-cifret millionomsætning samt en salgsorganisation på 11 medarbejdere. Du bliver således ansvarlig for udvalgte kundesegmenter på det danske marked samt forhandlersalget til Grønland og Færøerne.

Du vil indgå i virksomhedens ledelse, hvor du vil spille en central rolle i at omsætte strategien til konkrete, kundevendte indsatser og en løbende opfølgning og tilpasning heraf. 

Du vil derfor indtage en nøglerolle og blive garanten for udviklingen af de kommercielle aktiviteter samt sætte retningen for dit eget team.

Dine væsentligste opgaver bliver at: 

  • Lede og udvikle salgsorganisationen og drive salg herigennem 
  • Udvikle fremtidige salgsstrategier og sætte handling bag
  • Udvikle udvalgte key accounts på operationelt niveau
  • Følge op på afdelingens budget og salgsmål
  • Sikre at alle salgskanaler anvendes optimalt

 

Der må forventes rejseaktiviteter på 10-20 dage årligt.

Teamet har brug for disse kompetencer

Du har solid erfaring med b-t-b salg kombineret med flere års ledelses- og salgsledelseserfaring. Din branchebaggrund er ikke så afgørende. Mere vigtigt er det, at du har vist, at du kan drive den strategiske og kommercielle udvikling af et forretningsområde.

Du besidder en motiverende lederstil og formår at udvikle et velfungerende og samarbejdende team.

Du arbejder proaktivt og evner at nedbryde overordnede målsætninger til konkrete handlingsplaner. Du formår at skabe fremdrift og gode resultater via en værdibaseret tilgang til salget.

Du har god forretningsforståelse og er god til at omsætte markedsindsigt til effektive strategier.
Dine kommunikative evner er gode og du evner at bygge netværk til kunderne og andre relevante interessenter. 

Du har god forståelse for forskellige virksomhedskulturer og kan begå dig på alle niveauer i en organisation.

Vi ser gerne, at du har en videregående kommerciel uddannelse.

Forhandlingsvant på engelsk.

Det kan du forvente

Der vil være god mulighed for at præge stillingen og ansvarsområdet. Du får stort ansvar, betydelig indflydelse og gode udviklingsmuligheder i en betroet og ansvarsfuld rolle.

Ansøgning

Du er velkommen til at kontakte konsulent ved GML-HR Jakob Lodahl Fallesen på telefon 2295 9240 eller Sandra Søndergaard på telefon 4025 7363 for af høre mere om stillingen. Enhver henvendelse behandles fortroligt. Søg stillingen ved at klikke på “Søg stillingen” knappen.

Se mere på https://kenstorkoekken.dk/

Søg stillingen

10 / 2024