SYDVESTA – Salgschef


Søg stillingen


Udvikling, ledelse og egne kunder!

Trives du som leder i en salgsdrevet virksomhed, hvor du også skal passe egne kunder?

Passer en virksomhed med flad organisationsstruktur og hurtige beslutninger til dig?

Vil du gerne arbejde i en veldrevet virksomhed, hvor den gode kundeoplevelse prioriteres – kunden i centrum, højt serviceniveau, hurtig levering og markedets bedste sortiment?

Så kan det være dig vi søger til nyoprettet stilling som salgschef ved SYDVESTA i Esbjerg.

Mød SYDVESTA 

SYDVESTA er et handels- og importfirma, der leverer værktøj og maskiner til byggebranchen, som bl.a. afsættes via byggemarkeder, håndværkerbutikker og værktøjsforretninger.

Virksomheden har et stærkt sortiment af kvalitetsvarer bl.a. baseret på en række attraktive agenturer. Organisationen har en stor produktviden, som bruges til at rådgive kunderne.

SYDVESTA er kendt som en professionel leverandør, der følger udviklingen og løbende optimerer sortimentet. Dermed kan man altid levere det nyeste og bedste værktøj til at løse de arbejdsopgaver, der opstår hos håndværkeren i dagligdagen.

SYDVESTA har siden etableringen i 1992 opbygget en stærk position i markedet. Virksomheden flytter ultimo 2024 i nyt domicil med moderne administrations- og lagerfaciliteter.

Læs mere på www.sydvesta.dk.

Fastholdelse og udvikling af stærk markedsposition

Som salgschef skal du sikre, at den positive markedsudvikling fortsætter. Dit fokus skal være på at udvikle kunderelationerne og styrke salget. Du bliver ansvarlig for opfyldelse af de kommercielle mål og resultater.

Du skal være en motiverende og inspirerende ’spillende træner’ for de tre Key Account Managere, som har deres dagligdag ude ved kunderne. Du skal sætte retning, udvikle nye salgskoncepter, optimere processer og være tæt på kunderne.

Du får ansvaret for egne nøglekunder og skal i tæt samarbejde med direktøren udvikle samhandlen med de største kunder.

Din arbejdsdag veksler mellem kontoret i Esbjerg, sambesøg og egne kundemøder på hovedkontorer og i butikker. Dine opgaver bliver bl.a.:

  • Ledelse og udvikling af Key Account Managers
  • Markedsudvikling og input til marketingaktiviteter
  • Ansvar for kædekunder
  • Deltage i forberedelse af- og gennemførelse af årsforhandlinger
  • Sambesøg med Key Account Managers
  • Holde dig opdateret omkring markedstendenser og -udvikling.
  • Optimering af salgsprocesser
  • Budgetansvar og opfølgning på KPI’er

Som salgschef bliver du en del af ledergruppen og får reference til direktøren.

Dine succeskriterier bliver bl.a. at:

  • Etablere en god relation til kunderne og generelt øge kundetilfredsheden
  • Sikre en motiveret salgsorganisation
  • Sikre markedsudvikling i henhold til budgetterne
  • Øge sortimentet ude ved kunderne
  • Være aktiv bidragsyder og sparringspartner i ledergruppen.

Vi ser gerne, at du bidrager med

Du har en stærk salgsprofil, nogle års ledelseserfaring og en overordnet forretningsmæssig forståelse samt udpræget sans for godt købmandskab. Brancheerfaring vil være en fordel, men ikke et krav.

Du har en positiv indstilling og en vindende personlighed kombineret med et kommercielt mindset. Du evner at omsætte strategien til taktiske og operationelle handlinger, der sikrer, at SYDVESTA når de kommercielle mål. Derudover passer følgende på dig:

  • Du befinder dig lige godt på kædekontorerne og ude i de enkelte butikker
  • Du evner at skabe langsigtede og tætte kunderelationer
  • Du har en struktureret arbejdsform
  • Du er analytisk og målrettet
  • Du er fleksibel og løsningsorienteret
  • Du er selvmotiverende og initiativrig

Det er essentielt for succes i rollen, at du evner at samarbejde på tværs og bidrage til, at teamet når sine mål.

Dine muligheder i stillingen

Du bliver en del af en velkonsolideret handelsvirksomhed med et godt omdømme. Du får engagerede og kompetente kollegaer og kommer til at arbejde i et inspirerende miljø med en klar vækststrategi. Du får høj grad af frihed og gode muligheder for at præge udviklingen.

Du tilbydes gode og fleksible ansættelsesforhold.

Vil du høre mere om jobbet?

Rekrutteringen varetages af GML-HR, og du er velkommen til at kontakte Partner Søren Laigaard-Andersen på 20744492, hvis du ønsker yderligere informationer om stillingen og virksomheden. Enhver henvendelse behandles fortroligt. Søg stillingen ved at klikke på ”Søg Stillingen” nedenfor.

Søg stillingen

07 / 2024