Vi leverer dedikeret search & selection tilpasset hver enkelt kundes behov

REKOM – Head of Finance Systems & Processes


Søg stillingen

REKOM er Nordens førende og største nattelivskoncern, som ejer og driver flere end 80 barer og natklubber i hele Danmark samt i Norge og Finland. REKOM er fondsejet af den danske private equity fond (CataCap) og har en ambitiøs vækststrategi. I øjeblikket oplever REKOM stor vækst, og som en del af strategien, er der behov for at implementere en ny ERP-platform på tværs af virksomheden, ligesom de øvrige systemer og applikationer i koncernen skal optimeres og integreres.  
 
Vi leder efter en ambitiøs kommerciel minded person, som udover at have finansiel forståelse også er analytisk og evner at scope forretningsmæssige behov på systemsiden. 

Jobbet

Med reference til CFO’en bliver du overordnet ansvarlig for at eksekvere på REKOMS IT-strategi. Du vil komme til at arbejde bredt på tværs af koncernen med en række forskellige interessenter, herunder bl.a. økonomi, salgs – og driftsfunktionen, distriktschefer i DK og udlandet, samt eksterne rådgivere og leverandører. 
 
Du vil blive ansvarlig for:  
  • at sikre, at ERP-systemet bliver succesfuldt implementeret og forretningens krav til systemet bliver imødekommet.  
  • at sikre, at applikationerne i virksomheden bliver integreret med ERP-platformen. 
  • implementeringen af nye applikationer og et BI-system  
  • kontinuerlig optimering af forretningsprocesser- og systemer  
  • forbedring af det interne kontrolmiljø  
  • at sikre fremtidige processer, værktøjer og analyser matcher forretningens krav  
  • at sikre fremtidige lokationer (venues, virksomheder eller lande) bliver korrekt onboardet i forhold til processer og systemer  
  • rapportering til beslutningstagere på tværs af virksomheden  
  • at lede medarbejdere som har med vores systemer at gøre 
     

Personen

Du har en uddannelsesmæssig baggrund indenfor økonomi og/eller IT og ideelt set kommer du fra en lignende rolle, f.eks. som ERP applikationsejer i en mellemstor virksomhed. Vigtigst er, at du har solide kompetencer indenfor et eller flere af de gængse ERP – og BI-systemer (NAV, AX, Oracle, Hyperion, PowerBI osv.) samt de tilknyttede forretningsprocesser. REKOM anvender i dag online POS og Planday som operativsystemer.  
 
Vi ser gerne, at du: 
  • har været ansvarlig for en eller flere ERP-implementeringer eller andre relevante IT-projekter  
  • mestre at skabe overblik i et fragmenteret IT-landskab 
  • er i stand til at oversætte forretningsbehov til kravspecifikationer og konkrete løsninger, der leder til optimerede forretningsgange 
  • har en god driftsforståelse og forstår vigtigheden af implementeringsfasen 
  • formår at være det koordinerende bindeled mellem mange interessenter 
  • har erfaring med procesoptimering  
  • forstå værdien af interne kontroller og deres samspil med forretningsprocesser  
 
Vi ser gerne, at du også har god finansiel forståelse og kan skabe transparens i data samt udarbejde relevant rapportering til beslutningstagere på tværs af virksomheden. Det kan være en fordel, hvis du har erfaring med IT-systemer i Retail, herunder bl.a. POS-systemer (dog ikke et krav). 
 
Som person:  
  • er du udadvendt, proaktiv og løsningsorienteret. 
  • er du praktiker fremfor teoretiker, og du får løst dine opgaver. 
  • kan du håndtere og navigere i en agil organisation, der er under forandring og i konstant vækst.  
  • har du gode kommunikations- og samarbejdsevner, og kan håndtere interessenter indenfor og udenfor virksomheden. 
  • brænder du for at levere løsninger til forretningen. 

Dine muligheder

Du tilbydes ansættelse i en meget spændende og voksende international koncern, hvor to dage ikke er ens. Du vil få mulighed for at bidrage til koncernens drift og udvikling og vil blive en nøgleperson i implementeringen af REKOMs strategi. Lønnen er attraktiv og efter kvalifikationer, og der vil endvidere være mulighed for partnerskab via medarbejderaktier.   
 

Ansøgning

REKOM samarbejder med GML-HR om denne rekruttering. Du er velkommen til at kontakte Associeret Partner Rikke Kejser på telefon +45 51182359 eller på mail rk@gml-hr.dk for at høre mere om stillingen. Enhver henvendelse behandles fortroligt. Ansøgninger behandles løbende. Søg stillingen ved at klikke på “Søg stillingen” nedenfor. 
 
REKOM er Nordens største nattelivskoncern. Vi ejer og driver flere end 80 barer, bodegaer og natklubber i hele Danmark samt i Norge og Finland – og vi har hele tiden nye på vej! I REKOM har vi en klar ambition om at være et skridt foran. Det er ikke så svært, når vi er 2.500 medarbejdere, der alle brænder for at give nattelivet stemning og sjæl på baggrund af nøje udtænkte barkoncepter. Kombineret med 20 års erfaring resulterer det i, at vi hvert år har fire millioner glade gæster gennem vores barer og natklubber. 
I 2018 fik REKOM sat turbo på sine vækstplaner, da den danske kapitalfond Catacap trådte ind i ejerkredsen. Målet er nu at blive — ikke bare Nordens — men Nordeuropas største nattelivskoncern. Karrieremulighederne er derfor mange både i Danmark og på REKOMs andre markeder. I REKOM-familien bliver du del af et sjovt og stærkt fællesskab, du får attraktive medarbejderfordele og rig mulighed for udvikling og acceleration gennem REKOM Academy og vores talentprogrammer. 
 
 

Søg stillingen

03 / 2019
REKOM