Logitrans A/S – Sales Manager, Robotics


Søg stillingen

Internationalt salg af Robotics Solutions gennem strategiske partnerskaber

Drømmer du om at stå i spidsen for en international udrulning af et nyt robotstyret produkt, der gør en stor forskel for store industrikunder? Så kan du være den rette kandidat til denne spændende strategiske salgsstilling.

Logitrans lancerer et nyt produkt indenfor robotløsninger til transport af paller – udviklet i tæt samarbejde med en af verdens førende robotvirksomheder.

Der er store forventninger til, at der kan genereres en betydelig omsætning på de nye robotløsninger – og der er derfor brug for en dygtig Sales Manager, der kan indfri potentialet.

Velkommen til Logitrans og dit team

Logitrans er en veletableret industrivirksomhed med stolte traditioner, som sælger ergonomisk løftehåndteringsudstyr til industrikunder globalt i mere end 55 lande.

Gennem mere end 80 år har Logitrans opbygget en stærk position med et bredt sortiment af kvalitetsløsninger, stor innovationskraft, højt serviceniveau og leveringssikkerhed.

Logitrans har store vækstambitioner og har de seneste år arbejdet tæt sammen med en global anerkendt virksomhed inden for robotløsninger i udviklingen af autonome palleløftere. Strategien er klar – og produktlanceringen er nært forestående.

Som Sales Manager for Robotics Solutions skal du spille en central rolle i produktlanceringen. Du bliver en del af en stærk salgsorganisation med ca. 30 kollegaer fordelt i Danmark, Tyskland, Kina og USA, der refererer til CCO.

Din nye hverdag

Salget af Robotics Solutions skal ske gennem udvalgte forhandlere, som Logitrans allerede sælger deres kerneprodukter igennem. Du får derfor ansvaret for at introducere og positionere produkterne i tæt samarbejde med salgsorganisationen og de udvalgte forhandlere. Således vil der være meget dialog med slutkunderne sammen med forhandlerne.

Dine væsentligste opgaver bliver at:

  • identificere og opbygge strategiske partnerskaber med udvalgte forhandlere
  • udvikle og implementere salgsstrategier
  • opbygge pipeline og lave fælles handlingsplan med forhandlere ud mod slutkunderne
  • sikre effektiv kommunikation og træning af forhandlere for at optimere salgsprocessen
  • foretage sambesøg med forhandlerne hos slutkunderne
  • evaluere udvalgte forhandlere
  • samarbejde tæt med marketing og produktudvikling for at sikre en samlet koordineret salgstilgang

 

Stillingen kræver ca. 50-75 årlige rejsedage. Din base bliver på hovedkontoret i Ribe, og det forventes, at du bor inden for rimelig køreafstand.

Disse kompetencer gør en forskel i stillingen

Du er en erfaren salgsprofil, som har skabt gode resultater indenfor internationalt forhandlersalg. Din evne til at udvælge, udvikle og vedligeholde globale forhandlernetværk er derfor på et højt niveau.

Du er teknisk velfunderet og trives i en rådgivende salgsrolle. Du er god til at motivere forhandlerne og understøtte deres salgsaktiviteter – både on-site og på afstand.

Derudover kendetegner følgende dig:

  • Du arbejder struktureret og selvstændigt og skaber fremdrift i dine opgaver
  • Du er udadvendt og god til at samarbejde med andre om målopnåelse
  • Du udtrykker og videreformidler nemt dine ideer og meninger
  • Du har en ydmyg tilgang i arbejdet med kunderne og egen organisation
  • Din beslutningstagning er baseret på sund fornuft og åbenhed omkring processen
  • Du kan kommunikere flydende på engelsk i skrift og tale (tysk er en fordel)

 

Det får du hos Logitrans

Du træder ikke blot ind i en nyoprettet stilling – salgsansvaret for Logitrans’ nye robotsatsning er en unik karrieremulighed.

Du får ansvar for en strategisk produktlancering, som forventes at bidrage betydeligt til væksten. Det er en bunden opgave, men du vil opleve stor frihed, da du selv skal drive området. Der vil være opbakning og faglig sparring, ligesom din nærmeste leder er lydhør for ideer og involverer dig i beslutningerne.

Derudover vil du opleve en uformel virksomhedskultur præget af samarbejde, gensidig respekt, loyalitet og stolthed over virksomhedens produkter.

Vil du med på vækstrejsen?

Så hører vi meget gerne fra dig! Logitrans arbejder sammen med GML-HR om denne rekruttering. Du er velkommen til at kontakte konsulent Mads Nielsen på 2364 4649 eller partner Søren Laigaard-Andersen på 2074 4492, hvis du ønsker at høre mere om stillingen. Enhver henvendelse behandles fortroligt. Søg stillingen ved at klikke på ”Søg Stillingen” nedenfor.

Logitrans A/S blev grundlagt i 1940 og har hovedkontor i Ribe. Logitans udvikler, producerer og leverer ergonomisk håndteringsudstyr og er en af de førende på det internationale marked. Majoriteten ejes af 3. generation og med Dansk Ejerkapital i ejerkredsen. Logitrans beskæftiger i dag ca. 150 medarbejdere fordelt i Danmark, USA og Kina og har produktion i Danmark og Kina. Se mere på www.logitrans.dk

Søg stillingen

01 / 2024