Vi leverer dedikeret search & selection tilpasset hver enkelt kundes behov

Logistikkompagniet – Driftschef – Outsourcet logistik


Søg stillingen

Ledelse, udvikling og optimering 

Logistikkompagniet har med udgangspunkt i stor indsigt i kundernes logistik et solidt og velfungerende forretningskoncept. Det unikke i virksomhedens koncept er, at opgaverne løses hos kunden – i kundens bygninger og systemer – med Logistikkompagniets egne fastansatte ledere og medarbejdere. Logistikkompagniet er specialiseret i håndtering af kundernes logistik i form af lagerdrift, projekter og lettere produktion. Kunderne oplever derved en høj kvalitet og stor fleksibilitet i form af variable og skalerbare omkostninger. Virksomheden har opbygget en solid kundebase og oplever øget aktivitetsniveau i både Øst- og Vestdanmark. 

Forretningspotentialet er stort, og strategien er rettet mod fortsat vækst. For at understøtte den fortsatte fremdrift styrkes ledelsen med en driftschef, som skal bidrage til forretningsudvikling og være med til at sikre fortsat høj kvalitet og kundetilfredshed. 

Jobbet

Med reference til den adm. direktør får du et bredt ansvarsområde med det fulde ansvar for optimal drift hos kunderne i hele Danmark. Du får ansvaret for at lede og udvikle en organisation på 6 teamledere og ca. 100 medarbejdere. 

Du skal som medlem af ledergruppen bidrage til, at Logistikkompagniet følger strategien og når en række konkrete målsætninger bl.a. om vækst/indtjening og løbende forbedring af kvalitet, medarbejdertrivsel og fremmøde.

Du skal desuden i tæt samarbejde med salgschefen udvikle markedet med nye kunder og udvikling af eksisterende kunder. Derudover dækker dit ansvarsområde bl.a.:

  • P/L budgetansvar for drift.
  • Medlem af ledergruppen.
  • Opfølgning på KPI’er
  • Sikre kvalitetsmæssig høj og sikker drift i henhold til ISO 9001.
  • Skabe en motiverende arbejdskultur.
  • Afholde MUS, udviklingsplaner og teamudvikling for dine teamledere og medarbejdere.
  • Indkøb af hjælpemidler til produktionen.
  • Ansvarlig for arbejdsmiljøorganisationen, CSR og virksomhedsaftaler.
  • Bidrage til udvikling af processer og struktur omkring driften.

 

Det forventes, at du er tæt på forretningen og viser synlig ledelse ved hyppigt at komme rundt på de forskellige kundelokaliteter. Arbejdsstedet vil ideelt set være med udgangspunkt i kontoret i Odense – alternativt kan du arbejde ud fra kontoret i Hovedstadsområdet.

Personen

Du kommer med solid ledelseserfaring og gerne erfaring med ledelse på forskellige lokationer. Vi ser gerne, at du har arbejdet med outsourcing af f.eks. facility management/rengøring, logistikopgaver eller let produktion, hvorigennem du har fået erfaring med at håndtere kontrakter og medarbejdere, som opererer på kundens lokaliteter. 

Du har stærke administrative færdigheder og god økonomisk forståelse. Du har evnen til at se forbedringsmuligheder i driften og bidrager naturligt og konstruktivt til at skabe forandringer/forbedringer. Du er en stærk og retningsgivende leder, der går forrest og bidrager bredt i organisationen. Derudover forventes følgende:

  • Synlig og inspirerende leder og rollemodel. 
  • Godt købmandskab, kommerciel indsigt og evnen til at få organisationen til at se forretningsmuligheder.
  • Højt drive, selvstarter, initiativrig, afslutter og resultatfokus.
  • Godt overblik, struktureret arbejdsform og med et godt blik for detaljen.
  • Tillidsvækkende og imødekommende personlighed med myndig gennemslagskraft.
  • Udadvendt og stærk kommunikator.

 

Derudover ser vi gerne, at du har kendskab til ISO og LEAN erfaring. 

Dine muligheder

Du kommer til at arbejde i en ambitiøs og innovativ virksomhed med høj faglig stolthed. Forretningspotentialet er stort, og Logistikkompagniet følger en klar udviklingsplan, hvor du kommer til at spille en central rolle i forhold til at skabe og fastholde den fortsatte fremdrift. 

Du får en spændende og alsidig hverdag i en dynamisk organisation med korte beslutningsveje. Stillingen kræver en stor indsats, og du får mulighed for at anvende alle dine faglige kvalifikationer og ledelsesmæssige erfaringer. 

Du kommer til at arbejde i en virksomhed med en meget høj social bevidsthed og ønsket om at gøre en ekstra indsats for samfundet er en indgroet del af DNA’et. 

Der tilbydes attraktive og fleksible ansættelsesforhold og en løn, der forhandles individuelt efter kvalifikationer. 

Ansøgning

Logistikkompagniet samarbejder med konsulentfirmaet GML-HR omkring denne rekruttering. Du er velkommen til at kontakte partner Søren Laigaard-Andersen på telefon 20 74 44 92 for at høre mere om stillingen. Enhver henvendelse behandles fortroligt. Søg stillingen ved at klikke på ”Søg stillingen”. Ansøgninger behandles løbende. 

Logistikkompagniet blev etableret i 2009 og beskæftiger i dag ca. 100 medarbejdere. Virksomheden har specialiseret sig i håndtering af logistik og procesopgaver, hvor kerneydelserne er lagerdrift og lagerprojektopgaver samt lettere produktion. Kundelisten tæller en række større danske virksomheder i Hovedstadsområdet samt i Jylland.
Læs mere på www.logistikkompagniet.dk

Søg stillingen

10 / 2019
Logistikkompagniet