Bankdata – Bankdata – Director Risk & Compliance


Søg stillingen

Vil du tage din karriere til næste niveau inden for Risk & Compliance og spille en nøglerolle i udviklingen af afdelingen for risikovurderinger i Bankdata? Vil du med på rejsen mod at bygge branchens stærkeste compliance-set up?

Bankdata er en af Danmarks største IT-virksomheder med knap 900 medarbejdere. Bankdatas løsninger bruges hver dag af 7.500 bankmedarbejdere, 1,6 mio. privatkunder og 187.000 erhvervskunder.

Grib muligheden for at blive en værdifuld sparringspartner for forretningen igennem effektiv Risk & Compliance management.

 

Jobbet

I denne stilling bliver du ansvarlig for at udvikle metoderne og standarderne for risikostyring og compliance. Du får til opgave at styre de daglige arbejdsgange og lede samarbejdet med din afdeling og andre vigtige interne forretningsområder.

I stillingen forventes det, at du indgår i et produktivt samarbejde med en lang række interessenter på forskellige niveauer. Du får således en bred kontaktflade og bliver en del af en matrix organisation med reference til bestyrelsen samt stiplet reference til CISO i Security & Compliance.

Herudover indtager du formandskabet for Compliance Board og den daglige ledelse af fire dygtige specialister i dit team, der arbejder med Risikostyring & Compliance. 

Dine arbejdsopgaver bliver bl.a. følgende:

  • Proaktivt at drive risikostyring og complianceanalyser, herunder samarbejde med forretnings- og compliance-teams for at opbygge et holistisk billede af risikoeksponeringer
  • Facilitering af workshops for at vurdere iboende risici og etablere tværgående compliance
  • Gennemgå, analysere og udfordre store mængder af kvalitative og kvantitative data
  • Dele nøgleresultater med relevante interessenter på tværs af koncernen 

 

Som Risikoansvarlig i Bankdata er det dit ansvar at:

  • have et samlet overblik over risikoeksponeringer med henblik på at kunne vurdere, om der er en betryggende styring heraf
  • tage stilling til, om direktionens og bestyrelsens beslutningsgrundlag er tilstrækkeligt
  • sikre, at alle væsentlige risici identificeres, måles, håndteres og rapporteres korrekt, herunder også risici, der går på tværs af organisationen
  • sikre, at risikoeksponeringer i outsourcede processer, tjenesteydelser eller aktiviteter indgår i vurderingen af de samlede risikoeksponeringer.
  • vurdere, om der er indført de fornødne foranstaltninger til sikring af kvaliteten af data, som anvendes i styringen af risici.
  • vurdere, om der er indført de fornødne foranstaltninger til styring af modelrisiko
  • hurtigst muligt give udtryk for betænkeligheder og advare bestyrelsen, hvis der sker en udvikling i specifikke risici, der påvirker eller kan påvirke organisationen, og det er relevant, at bestyrelsen tager stilling til risikoen.

I rollen vil du komme til at arbejde tæt sammen med forretningsområdernes ledergruppe. Dit fokus på detaljerne er alfa og omega, og du formår jævnligt at skifte fokus imellem det strategiske og operationelle niveau.

 

Dine kvalifikationer

For at få succes i rollen er din evne til at planlægge og strukturere dine opgaver og projekter afgørende. Du er sublim til interessenthåndtering, og din stærke faglighed vækker tillid og troværdighed.

Dine personlige kvalifikationer er bl.a. som følger:

  • Stærke kommunikationsevner, både mundtlig og skriftligt
  • En løsningsorienteret tilgang og evne til at arbejde selvstændigt
  • Veludviklet evne til at opsummere kompleks information på en nøjagtig og afbalanceret måde for relevante interessenter
  • Gode ​​samarbejdsevner med positivt interessentengagement som følge
  • Detaljeorienteret med evnen til hurtigt at tilpasse sig forandringer

 

Din faglige baggrund er som følger:

  • En relevant uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., cand.oecon. eller HD(R)
  • Gerne mindst 5+ års erfaring med at arbejde med compliance eller risikostyring inden for den finansielle sektor
  • Erfaring med at lede store projekter i finansbranchen indenfor risikovurderinger, compliance, tematiske gennemgange, gap-analyser eller revisioner
  • Evne til at analysere, fortolke og præsentere store mængder information og data
  • Flydende i talt og skrevet engelsk
  • Gerne relevante certificeringer som f.eks. CRISC og CISA

 

Generelle arbejdsvilkår hos Bankdata

Du får en attraktiv ansættelsespakke, som bl.a. består af:

  • en 36 timers arbejdsuge og 6 ugers ferie + 5 omsorgsdage
  • virksomhedsbetalt pension på 11,65%, et ferietillæg på 3,25% af din årsløn
  • omfattende forsikringspakke for dig og din familie
  • Firmabil ordning
  • mulighed for hjemmearbejde
  • ekstraordinære fridage (som en del af finanssektoren)
  • lækker frokostordning
  • logbuy-kort, fri adgang til Linkedin Learning, samt bank- og forsikringsfordele gennem vores samarbejdspartnere.

 

Du får et skræddersyet onboarding-program og en fast ”buddy” den første periode, som tager hånd om din indflyvning til teamet og afdelingen.

 

Ansøgning

Bankdata samarbejder med GML-HR om denne rekruttering. Du er velkommen til at kontakte Partner hos GML-HR Lars Halsboe på telefon +4524258808 for at høre mere om stillingen. Enhver henvendelse behandles fortroligt. Søg stillingen ved at klikke på “Søg stillingen” knappen.

Bankdata er ejet af 8 pengeinstitutter og er med sine knap 900 ansatte en af landets største IT-arbejdspladser. Bankdata tilbyder stor frihed i jobbet, personlige udviklingsmuligheder, en række personalemæssige goder og en løn, der matcher jobbet. Analyser viser, at Bankdata har nogle af landets mest tilfredse medarbejdere, og du kan læse meget mere om, hvad nogle af dem siger om at arbejde hos Bankdata på www.bankdata.dk

Søg stillingen

03 / 2023