Arriva Tog – COO til Arriva Tog A/S


Søg stillingen


Topledelse, drift og udvikling

​Drømmer du om en toplederstilling, hvor du skal stå i spidsen for transformationen af driftsområdet hos Danmarks største private togoperatør?

Vil du være med til at forme fremtiden for en stor virksomhed med en ambitiøs vækststrategi?

Denne mulighed venter dig i en nyoprettet stilling som COO hos Arriva Tog. Ambitionen er at være et pålideligt, billigere og miljørigtigt alternativ til bilen – hvor det er nemt for pendlere og fritidsrejsende at planlægge, købe og rejse – uanset formål og geografi.

Er du klar til at drive målsætningerne helt i mål? 

Velkommen til Arriva Tog

Som COO får du det overordnede driftsansvar for Arriva Tog, som råder over 59 togsæt fordelt på fire forskellige flåder i Jylland og på Svendborgbanen.

Virksomheden har med ny ejer – kapitalfonden Mutares – igangsat en spændende udviklingsproces, som skal styrke Arriva Togs position i den kollektive trafik i Danmark.

Du træder ind i en nyoprettet stilling, hvor du med din ledelsesmæssige erfaring skal binde fire afdelinger endnu bedre sammen: Tjenestefordelingen, Planlægning og Driftscenter, Driftsafdelingen samt Service/Vedligehold. 

En central ledelsesrolle

I tæt samspil med den administrerende direktør for Arriva Tog og den øvrige chefgruppe bliver du ansvarlig for at sikre punktlig togdrift til gavn for kunder, medarbejdere og forretningen.

Du bliver personaleansvarlig for en række chefer i Driftsafdelingen, Tjenestefordeling, Driftscenter, og Service/Vedligehold. Dit overordnede organisationsansvar tæller flere end 300 medarbejdere.

Dine væsentligste opgaver bliver at:

  • indgå i den øverste ledelse i Arriva Tog, herunder drifte og udvikle forretningen samt være budgetansvarlig for driften
  • binde fire tidligere selvstændige afdelinger sammen til en fælles enhed
  • udvikle ledere og medarbejdere i driften gennem motivation, inspiration, træning og uddannelse
  • sikre gennemførelse og udvikling af Arriva Togs driftsmæssige uddannelser, herunder sikre at al lovpligtig uddannelse gennemføres og dokumenteres rettidigt
  • administrere lokalaftaler mellem Arriva Tog og Dansk Jernbaneforbund
  • sikre godt samarbejde med Banedanmark og andre vigtige interessenter.

Udgangspunktet bliver kontoret i Silkeborg, med jævnlige besøg ved værkstederne i Varde og Struer samt hovedkontoret i Kastrup. 

Forudsætninger for succes i stillingen

Du kommer sandsynligvis med betydelig erfaring fra transport- eller logistiksektoren – erfaring med kollektiv trafik vil være et plus. Du har indsigt i driftstekniske forhold og dokumenteret erfaring med driftsoptimering, forretningsudvikling og transformationsprocesser.

Derudover passer følgende på dig:

  • stor lyst til at samarbejde på tværs af organisationen
  • evner at implementere relevante drifts- og udviklingsaktiviteter rettidigt
  • stærk i interessenthåndtering og god til at etablere relationer til offentlige myndigheder (Trafikstyrelsen og Transportministeriet), kunder og samarbejdspartnere
  • kendskab til kvalitets- og/eller sikkerhedsledelse
  • drevet af, at aktiviteter er datadrevne og systembårne, og dokumentation er på plads og opdateret
  • dygtig kommunikatør og konstruktiv i dialogen på alle niveauer
  • Motiverende, synlig og nærværende leder med højt energiniveau, som kan håndtere forandrings- og distanceledelse

Det er vigtigt, at du kan gå forrest i en positiv udvikling og skabe følgeskab. 

Det får du hos Arriva Tog

​Du bliver en del af et ambitiøst ledelsesteam, som er drevet af at lykkes i fællesskab og skabe synlige resultater.

Stillingen er en unik mulighed for at fortsætte din lederkarriere sammen med engagerede, fagligt stolte og ambitiøse medarbejdere med højt kompetenceniveau og branchekendskab inden for jernbanedrift.

Du vil opleve ansvar og en central rolle i en interessant omstillingsproces, som kalder på alle dine ledelsesmæssige kompetencer.

Virksomheden har en uhøjtidelig kultur præget af stor hjælpsomhed og stærk team-spirit. 

Vil du præge udviklingen hos Arriva Tog i den rigtige retning?

Så er du velkommen til at kontakte partner hos GML-HR Søren Laigaard-Andersen på +45 2074 4492 eller konsulent Mads Nielsen på +45 2364 4649, hvis du ønsker yderligere informationer om stillingen og virksomheden.

Enhver henvendelse behandles fortroligt. Søg stillingen ved at klikke på ”søg stillingen” nedenfor. 

Om Arriva – Mobility partner of choice

Arriva Danmark har ca. 2.000 medarbejdere fordelt i hele landet, hvoraf 440 arbejder i Arriva Tog. Virksomheden er for nyligt blevet opkøbt af den tyske kapitalfond Mutares, som er specialister i forretningsudvikling. Arriva er en mangfoldig arbejdsplads, der er præget af engagerede, ansvarsbevidste og dygtige medarbejdere.  

Læs mere om Arriva på www.arriva.dk

 

 

Søg stillingen

11 / 2023